Маркетинг план или маркетинг стратегия
Много често прохождащите предприемачи задават следния въпрос:
„Какво ми е нужно – маркетинг стратегия или маркетинг план?“
И отговорът е … Мдаа – позна – „И двете!“ защото “Визия без действие е илюзия, а действие без визия е бъркотия.”
На първо място ти е необходима стратегия, а после план, който да я осъществи. Ето защо казват: “Стратегията не е следствие от планирането, а обратното – началната му точка.”
Маркетинг стратегията очертава целите, които трябва да постигнеш. Тя се базира на конкретните цели от твоя Бизнес план. Твоите бизнес цели и маркетинг стратегия трябва да вървят ръка за ръка. Маркетинг стратегията прави оценка на конкуренцията, сегментация на целевата аудитория и пазара, очертава ключови послания и определя бюджетите.
Най-лесно е да запомниш, че маркетинговата стратегия описва следното – „Какво искам да постигна? Колко и с колко? И защо мога да го постигна?“ – Тя е визията, идеята, погледът в перспектива. Тя задава ясна посока за движение от точка А до точка Б.
Маркетинг планът е пътната карта, която показва стъпка по стъпка как ще постигнеш маркетинг целите. Той показва всичките спирки по пътя от точка А до тока Б. Маркетинг планът е писмен документ, който отговаря на въпроса „Как?“ и е неразделна част от твоя Бизнес план.
Ако Маркетинг стратегията е сбъркана, колкото и добър да е Маркетинг планът за нейното осъществяване, всички усилия и вложени ресурси ще са напразни.
Информация
- Части 6
- Тестове 1
- Duration Lifetime access
- Skill level All levels
- Преминали 42
- Assessments Yes